Direktlänk till inlägg 6 januari 2016

Sabbades direkt på morgonen

Av Klara Livet - 6 januari 2016 10:02

Har varit vaken 1,5 timme och redan tagit två Treo. Vaknade nämligen med ryslig huvudvärk, som så ofta. Hittills i år har det dock varit lindrigare, så jag har klarat av att inte ta någon tablett det första jag gjort på morgonen, vilket jag annars alltid gör. Men i dag gick det inte att låta bli.


Ska jag nu lyckas med att inte backa i min målsättning att trappa ner i mitt Treoanvändande så får jag inte ta fler i dag. Möjligen max en.


Hur ska jag lyckas med det då, hade jag tänkt???

 
 
maria

maria

8 januari 2016 22:15

Hej igen!

Tänkte berätta lite hur treo påverkar mig och hur jag lyckades sluta ett par veckor för att sedan igen bli fast.

Treo är väldigt beroendeframkallande så det är inte helt konstigt att vi blivit så beroende som vi är. Borde nästan stått på förpackningen kan man tycka.

Någon gång i månaden eller fler så känner jag av en markant yrsel/illamående hela jag är i olag känns det som. Får även vad man kallar läkemedels utlöst huvudvärk.

När det kommer till avföring så är det så ibland påverkas min mage och ibland inte. Det enda jag kan komma på som är annorlunda är doften. Det luktar inte som vanligt om man kan säga så! Såsom innan jag började med treo.

Jag har oftast mindre smärtor när jag har mens. Ovanligt för mig med min sjukdom uretrit men det är så att mina slemhinnor repareras typ vid mens och när mensen tar slut är jag dålig igen. Undrar denna perioden behöver jag knappt ta treo. Känner inget behov och det var så jag kunde sluta de två veckorna.

Sen tror jag att jag fick lite lycko endorfiner då mitt ex tog kontakt med mig igen och jag ville typ visa honom att jag slutat. Jag ville tro att han hade förändrats och visste nu att han gjort en dunder tabbe som dumpat mig. När jag sedan kom underfund med honom igen. Hade bara sms kontakt. I samma veva fick min hund blodöra och hon gick före. Då blev han otålig och skrev vill du inte så säg och jag dissade honom och skrev att min hund var dålig mm. Han blev väl så stött. Jag önskade honom ett bra liv och han svarade mig aldrig.

Då dök jag ner i ett litet svart hål igen och vad fanns då? Jo treo som lindrade både mitt onda och ja mitt humör.

Läste någonstans att treo funkade mot depression!?

Har jag glömt något så är det bara att fråga.

Många kramar Maria

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Klara Livet

10 januari 2016 09:28

Oh, det där med yrsel och att kroppen är i olag känner jag igen! Men jag har aldrig kopplat det till Treo och jag vet inte om jag tror att det har med det att göra nu heller, när jag tänker efter.

När jag inte tar någon Treo får jag ont i huvudet. Hemskt ont i huvudet. Så när jag inte tar en direkt på morgonen måste jag alltid göra det framåt lunch eller så. Fast utöver det märker jag nog inte av något negativt egentligen - tror jag. Ska fundera mer på det.

Tack för att du skriver hos mig!

 
maria

maria

8 januari 2016 22:34

Jo kom även på att när jag tar upp till 2 treo om dagen så får jag en mer besvärande nästäppa samt en känsla av kan knappt förklara. Som ett tungt täcke över pannan.

Ännu en biverkning då jag försökte sluta var väldigt värk i hela kroppen samt sådann migrän att jag kräktes frekvent.

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
maria

maria

10 januari 2016 11:04

Tack själv för att du delar med dig så öppenhjärtat med allt :)

Jag tänkte berätta hur jag på snart två år lyckats halvera mitt intag av treo.

Det var så här att jag just då hade ett fast jobb, ett extra jobb på fyra timmar om helgen samt en ny relation.

Efter ett halvår med all stress som detta innebär kollapsade jag helt. Tråkigt nog då med mitt (nu ex) kille bredvid. Istället för att ge mig ex famn att vila ut hos. Frågade han vad det var för fel på mig. Och veckan efter dumpades jag (utkastad).

Jag har dagliga smärtor i urinröret som mynnar ut i hela underlivet, vilket innebär att jag har så kallat vestibulit smärtor efter sex men också ibland under samlaget.

För att orka med smärtan efter sex så kunde jag ta två treo direkt i ett glas. Och oftast när vi träffades under helgen så blev det sex flera gånger vilket resulterar i mer intag av treo.

En ond cirkel helt enkelt.

När han sedan kastat ut mig så fick jag oerhört mycket tid! Som kan vara svårt just när man haft så mycket omkring sig att man inte hunnit med sig själv.

När jag sedan inte hade sex regelbundet som man har i ett förhållande blev jag snabbt bättre och bättre. Jag kunde nu trappa ner från 6 treo om dan till 2 för sedan bara 1 och kämpade jag extra så kunde jag låta det gå några dagar emellan.

Men då hade jag en jobbig huvudvärk samt svårt att hänga med och koncentrera mig.

Jag tror att stress är en av faktorerna till att det är svårare att sluta.

Sen har jag blivit så förnedrad i vården att jag provat mig fram massor och treo har hjälpt mig bäst.

För mig är det en fråga om livskvalitet. Jag har lättare att jobba när jag har mindre ont. Sen vet jag inte om det är treo som gör att jag har mindre ont eller det är hjärnan som spelar mig ett spratt.

Kramar Maria

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Klara Livet

10 januari 2016 14:40

Nä, det är en stor del; hur mycket är "på riktigt" och hur mycket är hjärnspöken? Svårt. Vore det tal om något annat så hade jag inte tyckt det spelade någon roll, men nu är det ju något som kanske ev skadar min kropp och då är det inte lika lätt att bara låta det vara... Så jag kämpar på. Mitt mål är fortfarande att leva upp till mitt nyårslöfte. Tur ingen annan vet om att jag avgett det, det är helt och hållet bara mellan mig och mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Livet - 22 januari 2016 10:48

Min sambo har en sjukdom som gör att han inte kan göra nästan någonting, som är fysiskt påfrestande. Eller åtminstone är han kraftigt begränsad. Sjukdomen finns där hela tiden, men den går i skov och är i perioder är den ännu sämre.   Vi bor i hu...

Av Klara Livet - 19 januari 2016 15:00

Jag vet ju att jag blir trött av Treo, när jag tar för mycket, och jag tror det är det jag får bekräftat nu när jag lyckats dra ner på min konsumtion så pass mycket som jag har. Jag har en helt annan energi!   Men så blev jag förkyld, så nu har j...

Av Klara Livet - 17 januari 2016 17:55

Det var det här med att bete sig som en beroende kring Treoproblematiken jag har...   Nu har det varit två tuffa dagar på jobbet och wow! Då faller allt. Eller nej, det är att vara orättvis mot mib själv, men dubbla intaget Treo mot tidgare i jan...

Av Klara Livet - 13 januari 2016 18:52

Kom till jobbet i morse. Kollegan har sagt upp sig och kommer att vara sjukskriven under uppsägningstiden. Hon lämnade nyckeln i går och tackade för de här åren. Dvs hon tackade Chefen, efter att jag gått hem. Mig svarade hon inte ens när jag ropade ...

Av Klara Livet - 13 januari 2016 06:57

Är på väg mot jobbet. Hade ju ett katastrofmöte där i går, som jag bad er om hjälp med råd kring hur jag ska hantera. Rena felaktigheter sprids av en kollega, kring hur jag beter och betett mig, både över lag och i vissa specifika situationer.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards