Direktlänk till inlägg 10 januari 2016

Beter mig som en beroende

Av Klara Livet - 10 januari 2016 14:40

Alltså jag märker ju det. Att jag beter mig som en beroende med mina Treo. Förlåt att jag tjatar om dem, den här bloggen är inte menad att handla om mig och Treo enbart, men nu har det blivit rätt mycket så hittills... 


Jag var nyss och handlade. Funderade om jag skulle köpa ett rör och bestämde mig för att ja, det skulle jag. Köpte - och la, som så många gånger förut, ner i jackfickan. Kastade kvittot. På så sätt märker inte min sambo att jag köpt YTTERLIGARE ett rör Treo.


Alltså gömmer jag dem för honom.


Missbruksbeteende.


Fuck. Det är ju sjukt. Måste sluta. Inte nog med att tabletterna i sig troligen gör skada på kroppen, jag upprätthåller dessutom mitt beroende-jag. Har ett alkoholberoende också, nämligen, men har varit nykter i många år. 


Jag behöver inte det här. Slut nu, Klara! Ja visst, Klara, det ska jag, Klara. 

 
 
Sofia

Sofia

10 januari 2016 20:58

Vet hur du menar... Har med haft liknande men en dag pajade magen å då gick det inte mer så försök allt du kan med att slut. Treo är livsfarligt och man blir lätt beroende :(

http://bian.bloggplatsen.se

Klara Livet

11 januari 2016 12:30

På vilket sätt pajade din mage - och vad menar du med att Treo är livsfarligt?

 
Sofia

Sofia

11 januari 2016 13:38

Till slut fick jag Ibs, det hade inte med treon att göra men min mage gav upp (inte Ibs:en) utan pga av treon. Tarmen mådde pyton av det så nu får ja inte ta treo mer eftersom min tarm redan var så känslig och sedan med treon. Treo Comp är värre, vet inte vilken du tar men har en granne som varit beroende av den och den frätte sönder hela hans tarm. Han var beroende länge iförsig men därför bör man sluta i tid. Jag hade väldigt svårt att vara utan i början men var nog ödet att magen krånglade för det var ännu jobbigare än att vara utan treo.

Ja googlade massa på beroende av treo då med, hittade massa mindre roliga historier :(

http://bian.bloggplatsen.se

Klara Livet

11 januari 2016 18:51

Fräta på tarmen? Låter inget vidare... :( Tack för ditt svar. (det är vanlig Treo jag tar, inte Comp)

 
Stamp-E

Stamp-E

11 januari 2016 20:32

ja det är lurigt när man tror att det bara är "receptfritt"... är själv drogfri narkoman sen 14 år... men som nu, när jag varit/är förkyld, och har 3 ggr om dagen tagit ipren och alvedon i runt en vecka plus, så blir jag koko, torsk, och måste sluta för jag blir som besatt (beteende man känner igen).. och då tänder jag av... bara ett par dagar.. men sick ändå.. det är ju "bara" receptfria....

kämpa på, du kommer bryta med dom jävlarna...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Klara Livet

12 januari 2016 20:15

Tack. Jag hoppas du har rätt! Eller... du får rätt... till slut.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Livet - 22 januari 2016 10:48

Min sambo har en sjukdom som gör att han inte kan göra nästan någonting, som är fysiskt påfrestande. Eller åtminstone är han kraftigt begränsad. Sjukdomen finns där hela tiden, men den går i skov och är i perioder är den ännu sämre.   Vi bor i hu...

Av Klara Livet - 19 januari 2016 15:00

Jag vet ju att jag blir trött av Treo, när jag tar för mycket, och jag tror det är det jag får bekräftat nu när jag lyckats dra ner på min konsumtion så pass mycket som jag har. Jag har en helt annan energi!   Men så blev jag förkyld, så nu har j...

Av Klara Livet - 17 januari 2016 17:55

Det var det här med att bete sig som en beroende kring Treoproblematiken jag har...   Nu har det varit två tuffa dagar på jobbet och wow! Då faller allt. Eller nej, det är att vara orättvis mot mib själv, men dubbla intaget Treo mot tidgare i jan...

Av Klara Livet - 13 januari 2016 18:52

Kom till jobbet i morse. Kollegan har sagt upp sig och kommer att vara sjukskriven under uppsägningstiden. Hon lämnade nyckeln i går och tackade för de här åren. Dvs hon tackade Chefen, efter att jag gått hem. Mig svarade hon inte ens när jag ropade ...

Av Klara Livet - 13 januari 2016 06:57

Är på väg mot jobbet. Hade ju ett katastrofmöte där i går, som jag bad er om hjälp med råd kring hur jag ska hantera. Rena felaktigheter sprids av en kollega, kring hur jag beter och betett mig, både över lag och i vissa specifika situationer.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards