Alla inlägg den 12 januari 2016

Av Klara Livet - 12 januari 2016 20:15

Katastrofmöte på jobbet i dag! Jag är tydligen en fruktansvärd människa, som bara gör som jag själv vill, oavsett vad andra säger eller tycker. 


Tack för den.


Tur jag är relativt trygg i mig själv. Not. Eller jo, det är jag. Eller både är och inte är, det beror på vad det gäller, men just i det här känner jag mig ändå trygg. Det här handlar om en kollega, som behöver jobba med sig själv. Kollegan tar åt sig av allt! Det går liksom inte att fråga "har du torkat av borden", så man vet om man själv ska göra det eller inte, utan att hon tycker att man menar att hon ALDRIG TORKAR BORDEN... Påhittat exempel, men typ.


Jag blir inte ett ögonblick förvånad om de kommer att försöka göra sig av med mig nu. Säga upp mig, alltså. På grund av "samarbetsproblem" antagligen, men kanske omskrivet till "arbetsbrist" för att lättare få igenom det. För jag tror tyvärr att Kollegan lindar Chefchefen och framför allt personalansvarige runt sitt lillfinger.


Hur gör jag nu? Min sambo tycker att jag ska gå till Chefen och Chefchefen och personalansvarige och berätta min syn på saken, men jag vet inte. Det känns så konstigt. Kollegan säger massor om mig, som jag inte anser stämmer, men... ska jag verkligen rota i det? Jag menar, om de kommer och vill säga upp mig eller ha ett möte eller bara frågar något så berättar jag mer än gärna, men ska jag själv ta initiativ?


Hjälp mig, hur ska jag göra?!

Ovido - Quiz & Flashcards